Διδακτικό σενάριο: «Η καταπολέμηση των προλήψεων και των δεισιδαιμονιών»
Οι μαθητές του Α2 με αφορμή την ανάγνωση του διηγήματος της Μαρίας Ιορδανίδου «Τα φαντάσματα» στο μάθημα της Λογοτεχνίας ενεπλάκησαν σε δημιουργικές ψηφιακές δραστηριότητες με θέμα την καταπολέμηση των προλήψεων και των δεισιδαιμονιών. Ειδικότερα:
-
ετοίμασαν μία προβολή παρουσιάσεων για τη ζωή και το έργο της συγγραφέως, Μαρίας Ιορδανίδου,
-
έκαναν συγκριτική μελέτη του διηγήματος με το διήγημα « Άννα του Κλήδονα» του Διαμαντή Αξιώτη και σχολίασαν τις εκφάνσεις του λαϊκού βίου και πολιτισμού
-
διάβασαν το κεφάλαιο 86, «Προληπτικός και δεισιδαίμων» από το βιβλίο του Λασκαράτου «Ιδού ο Ανθρωπος» και κατέγραψαν διάφορες προλήψεις και λαϊκές δοξασίες που επικρατούσαν παλιότερα στην ελληνική κοινωνία και με ορισμένες να επιβιώνουν μέχρι σήμερα
-
έγραψαν ένα δικό τους χιουμοριστικό σενάριο με στόχο τη στηλίτευση της συμπεριφοράς ενός προληπτικού στο Storybird
-
ετοίμασαν μία προβολή παρουσιάσεων με ανθρωπολογικές και κοινωνιολογικές πληροφορίες για τις προλήψεις
-
μελέτησαν επιστημονικό άρθρο και κατέγραψαν την ψυχολογική ερμηνεία με τους λόγους για τους οποίους καθίσταται κάποιος προληπτικός ή δεισιδαίμων, τις συνέπειες που έχει αυτό στη ζωή του και πώς μπορεί να το αντιμετωπίσει.
-
τέλος, δημιούργησαν ένα ψηφιακό κόμικ σχετικό με το θέμα (με την εφαρμογή Scratch).
Το σενάριο βασίστηκε στην εισήγηση των εκπαιδευτικών Dr. Μαυρομματίδου Σταυρούλας και Μαυρομματίδη Ανέστη, που πραγματοποιήθηκε στο 4o Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας για τις ΤΠΕ (2016) και δημοσιεύτηκε στο τεύχος «Αξιοποίηση των Τ.Π.Ε στην διδακτική πράξη».
Η καθηγήτρια
Νικολοπούλου Ελένη