Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης της Σχολικής Μονάδας για το έτος 2023-2024
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Το 1o Γυμνάσιο Νέου Ψυχικού είναι ένα συνοικιακό και ομογενοποιημένο αναφορικά με την κοινωνική του συγκρότηση σχολείο. Το σύνολο των μαθητών του σχολείου προέρχεται από το Δήμο Φιλοθέης - Ψυχικού, που είναι ο οικείος Δήμος του σχολείου, και ένα μικρό ποσοστό αυτών διαμένει στον όμορο Δήμο του Χαλανδρίου. Η σχολική μονάδα λειτουργεί αυτόνομα, στεγάζεται σε ένα νέο σχετικά κτήριο, το οποίο κατασκευάστηκε το 2000 και ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στις ανάγκες ενός σύγχρονου σχολικού κτηρίου καθώς απαρτίζεται από φωτεινές και άνετες αίθουσες, διαθέτει εργαστήρια πληροφορικής, τεχνολογίας και χημείο, όπως και αίθουσα μουσικής και καλλιτεχνικών, αίθουσα δανειστικής βιβλιοθήκης με διαδραστικό πίνακα και φωτοτυπικό μηχάνημα, καθώς και αίθουσα εκδηλώσεων και θεατρικών παραστάσεων. Είναι, επίσης, εξοπλισμένο με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και διαδραστικούς πίνακες τελευταίας τεχνολογίας σε κάθε αίθουσα, ατομικούς υπολογιστές και ντουλάπια για κάθε εκπαιδευτικό και υπάρχουν μπάρες και ανελκυστήρας για άνετη πρόσβαση και μετακίνηση ΑμΕΑ. Το σχολείο διαθέτει άνετο προαύλιο με παγκάκια, δέντρα και κήπο με λουλούδια και φυτά, καθώς και αμφιθέατρο, ενώ είναι αθλητικά εξοπλισμένο με γήπεδο καλαθοσφαίρισης, πετοσφαίρισης και ποδοσφαίρου 5Χ5. Στο σχολείο υπάρχει σε καθημερινή βάση πρωϊνός φύλακας καθ' όλη τη διάρκεια διεξαγωγής των μαθημάτων. Η λειτουργία της σχολικής μονάδας ήταν εύρυθμη και ομαλή με κάποια αρχικά ζητήματα στελέχωσης του προσωπικού, τα περισσότερα από τα οποία διευθετήθηκαν στις αρχές του πρώτου τετραμήνου.
Β. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Λειτουργία |
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν |
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις |
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία |
4 |
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών |
Διοικητική λειτουργία |
3 |
Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας Σχολείο και κοινότητα |
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών |
2 |
Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα |
Γ. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ – ΘΕΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ
-
Σύνδεση της επικαιρότητας της θεματικής των δράσεων και διαθεματικότητα των μαθημάτων και γνωστικών αντικειμένων
-
Βιωματικός χαρακτήρας πολλών δράσεων που παρακίνησε πνευματικά και συναισθηματικά τους μαθητές/τριες και κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον τους
-
Υιοθέτηση και εφαρμογή σύγχρονων διδακτικών και παιδαγωγικών μεθόδων και προσεγγίσεων (δραματοποίηση, παιχνίδι ρόλων, ομαδοσυνεργατικότητα, επίλυση προβλήματος, δημοκρατικός διάλογος, συμμετοχή σε κοινωνικές δράσεις και επαφή με φορείς και υποστηρικτικές δομές) που συμβάλλουν στην ανάπτυξη των οριζόντιων και ήπιων δεξιοτήτων των μαθητών/τριών και ενθαρρύνουν την αποδοχή της διαφορετικότητας και τη συμπερίληψη
-
Βιωματική κατανόηση του ενεργού πολίτη από τους μαθητές/τριες και εμπλοκής τους στα κοινά
-
Καλλιέργεια της επιστημονικής σκέψης των μαθητών/τριών και ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτών στην βιβλιογραφική έρευνα
-
Σημαντική πρόοδος στην κατασκευή και παρουσίαση έργων με παράλληλη ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών
-
Μεγαλύτερη συνέπεια στην τήρηση των κανόνων του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου
-
Ελαχιστοποίηση της παραβατικότητας και παρρεκλίνουσας συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον
-
Μείωση της χρήσης παιδαγωγικών μέτρων
-
Βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας
-
Ευρύτερη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία
-
Αύξηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων της σχολικής μονάδας
-
Καλλιέργεια κλίματος ασφάλειας και φιλικής συνεργασίας ανάμεσα στα μέλη του σχολικού πλαισίου
-
Βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μαθητών/τριών
-
Υψηλή ικανοποίηση και ευχαρίστηση των μαθητών/τριών για τις πολλές και ποικίλες καινοτόμες δράσεις και πρακτικές του σχολείου
-
Ενδυνάμωση της γονεϊκής εμπλοκής και συμμετοχής των κηδεμόνων σε ζητήματα ενημέρωσης, διευθέτησης της παραβατικότητας και μαθησιακών δυσκολιών, εφαρμογής του εσωτερικού κανονισμού και υλοποίηση δράσεων του σχολείου (παρελάσεις, εκδηλώσεις και εκδρομές, τελετή αποφοίτησης)
-
Εξοπλισμός του σχολείου με καινούργια και πιο σύγχρονα ψηφιακά μέσα (φορητοί υπολογιστές, διαδραστικοί πίνακες, φωτοτυπικά μηχνήματα)
-
Επιτυχέστερη πρόληψη και αναχαίτιση περιστατικών βίας στο χώρο του σχολείου
-
Εμπλουτισμός, οργάνωση και αποτελεσματικότερη λειτουργία της βιβλιοθήκης ως χώρος μελέτης και ψυχικής αποφόρτισης των μαθητών/τριών
-
Αξιοποίηση του παραγόμενου υλικού από τους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας
-
Αύξηση της κατανόησης των εκπαιδευτικών για τα ευρωπαϊκά προγράμματα (etwinning) και ενίσχυση της πρόθεσής τους για ευρωπαϊκές συνεργασίες
-
Απόκτηση νέων γνώσεων, εμπειριών και πρακτικών από τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τη διδασκαλία και τις ψηφιακές δεξιότητες
-
Επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
-
Προώθηση της διεθνούς συνεργασίας
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ – ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗ
-
Περιορισμός χρόνου λόγω φόρτου εργασίας των εκπαιδευτικών με πολλές εξωδιδακτικές υποχρεώσεις και πίεση για την εφαρμογή του αναλυτικού προγράμματος
-
Έλλειψη επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού σε διάφορα ζητήματα (διαχείριση κρίσεων και παραβατικότητας, αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών, θέματα υγείας μαθητών/τριών, ειδικότερα προβλήματα της εφηβείας, χρήση ψηφιακού υλικού, όπως οι νέοι διαδραστικοί πίνακες) που αφορούν στη σχολική ζωή
-
Ανεπαρκής υλοποίηση των θεσμών της παράλληλης στήριξης και του σχολικού ψυχολόγου καθώς, σχεδόν κάθε σχολικό έτος, η παρουσία αυτών, ειδικότερα του σχολικού ψυχολόγου, υφίσταται στη σχολική μονάδα στο τέλος του Α' τετραμήνου
-
Τα στερεότυπα αρκετών οικογενειών, κηδεμόνων και μαθητών αναφορικά με το ρόλο και τη συνδρομή του σχολικού ψυχολόγου στη γενικότερη εκπαιδευτική διαδικασία με αποτέλεσμα την προσέλευση και βοήθεια από αυτόν μικρού αριθμού μαθητών
-
Φόρτος εργασίας και υποστελέχωση πολλών υποστηρικτικών δομών με αποτέλεσμα το σχολείο να μη δύναται να τις αξιοποιήσει στο βαθμό που θα έπρεπε
-
Έλλειψη οικονομικών πόρων από τους φορείς (Δήμος) και την Πολιτεία με αποτέλεσμα διάφορα έργα (επίπλωση βιβλιοθήκης, κλιματιστικά αιθουσών) να είναι πολύ δύσκολο να υλοποιηθούν
-
Χρήση ειδικών και ακριβών εργαλείων και εξοπλισμού για την πραγματοποίηση κάποιων δράσεων (τρισδιάστατος εκτυπωτής)